Zapalenie miednicy mniejszej

Kobiecy układ moczowo-płciowy okazuje się bardzo delikatny i podatny na różnego typu schorzenia, stany zapalne, infekcje, grzybicę. Wiele pań cierpi na zapalenie miednicy mniejszej. Jest to choroba, podczas której mogą się pojawić problemy z pęcherzem moczowym, jak również ból jajników. Dolegliwości nie omijają również pochwy ani sromu. Pojawia się suchość, otarcia czy łuszczenie skóry. Często też przy zapaleniu miednicy mniejszej aktywność seksualna okazuje się niemożliwa.

Skuteczna terapia

Kobiety, u których rozpoznaje się zapalenie miednicy mniejszej, muszą się nastawić na długotrwałe leczenie. Czasami objawy przechodzą po tygodniu czy dwóch leczenia, ale za jakiś czas znowu powracają. Bywa, że takie nawroty pojawiają się kilka razy w roku, nawet przez okres dwóch czy trzech lat, a nawet dłuższy.

W leczeniu zapalenia miednicy mniejszej bardzo często stosuje się globulki dopochwowe. Czasami w globulkach tych znajduje się silny antybiotyk, kiedy indziej jedynie środki przeciwzapalne i przeciwbólowe. Warto też po zakończeniu właściwej terapii przyjmować globulki z probiotykami, które uregulują florę bakteryjną układu moczowo-płciowego, a tym samym zapobiegną nawrotowi choroby.

Globulki wkłada się czystymi placami lub aplikatorem głęboko do pochwy. Im dalej włożymy globulkę, tym bardziej zwiększymy jej efektywność i tym mniejsza jej część wycieknie na bieliznę, co okazuje się nieprzyjemne i krępujące, zwłaszcza gdy zdarza się w miejscu, gdzie nie możemy się wygodnie podmyć i zmienić majtek.

Podczas przyjmowania globulek,a najlepiej w ogóle podczas występowania objawów zapalenia miednicy mniejszej, należy się powstrzymać od seksu. Warto też zaniechać aktywności sportowej, aby dać wytchnienie mięśniom brzucha.

Inne lekarstwa, niż globulki

Poza globulkami, lekarze zapisują też pacjentkom z zapaleniem miednicy mniejszej doustne antybiotyki czy też leki przeciwbólowe i przeciwzapalne. Czasami stosuje się też czopki doodbytnicze. Zdarza się, że pacjentka zażywa bardzo dużo leków, zanim trafi na taki, który naprawdę jej pomoże.