Ból w plecach: przyczyny

Na ból pleców narzeka naprawdę sporo ludzi. Tak naprawdę można to nazwać epidemią naszych czasów – dawniej, kiedy ludzie mieli większą aktywność fizyczną oraz nie siedzieli tyle przed komputerem byli zdecydowanie zdrowsi. Bóle mięśni pleców objawiają się napięciem oraz sztywnością w okolicy okołokręgosłupowej. Bardzo często ból promieniuje także wzdłuż kończyny i jest wyjątkowo silny. Co jest tego przyczyną? Zmiany oraz zwyrodnienia w obrębie odcinka lędźwiowo-krzyżowego kręgosłupa.

Wady wrodzone również mają ogromny wpływ na to, czy dana osoba będzie zmuszona cierpieć na bóle w plecach.

Co jeszcze powoduje bóle?

Nie tylko jednak zwyrodnienia oraz wady postawy doprowadzają do tego, że ludzie narzekają na dolegliwości związane z plecami. Także ciężka praca fizyczna, w szczególności wymagająca od pracownika używania maszyny wibrującej, dźwiganie ciężarów oraz siedzący tryb życia sprawiają, że pojawiają się bóle mięśni. Ludzie siedzący nie ćwiczą, a ci którzy pracują ciężko fizycznie – ćwiczą aż za dużo. W każdym z tych przypadków mięśnie oraz więzadła kręgosłupa są osłabione. Bóle w plecach objawiają się przede wszystkim napięciem mięśniowym oraz ograniczeniem ruchomości kręgosłupa. Osoba chora odkrywa kolejne problemy z poruszaniem się, bole zdecydowanie ograniczają możliwości mobilne.

Niestety, bóle jest bardzo trudno wyleczyć.

Najczęściej maja one charakter przewlekły i nawracają – głównie z powodu braku zmian w stylu życia, co niekoniecznie musi wynikać z braku dobrej woli u pacjenta. Każdy, kto ma wrażenie, iż ból jest zdecydowanie poważny – powinien udać się do specjalisty. Zdarza się, że ból pleców jest objawem naprawdę poważnej choroby, która powinna być jak najszybciej zdiagnozowana oraz leczona. Bywa, że konieczna jest także interwencja chirurgiczna i dopiero wykonanie operacji może przywrócić choremu sprawność. Na pewno niepokoić powinien nas ból, który rozpoczął się jeszcze przed dwudziestką oraz po 50 roku życia, a także taki, który jest konsekwencją zmiany pozycji na inną, teoretycznie wygodniejszą.

Więcej informacji o bólach mięśni na stronie producenta Amol-u.