Jak wykryć nadżerkę pochwową?

Badania szyjki macicy jak i całego układu rozrodczego mają bardzo ważne znaczenie dla kobiet. Dzięki nim możliwe jest wykrycie zmian chorobowych oraz infekcji jakie mogą znajdować się w organizmie kobiety.

Najpowszechniejszą zmianą chorobową układu rodnego kobiety jest nadżerka. Jest to swojego rodzaju ranka która przybiera postać czerwonych plamek. Opis objawów oraz powikłań możesz znaleźć na stronie Albothylu. Wiele kobiet utożsamia nadżerkę z nowotworem co oczywiście nie jest prawdą. Jest to niegroźna zmiana chorobowa, ale trzeba ją usunąć gdy tylko zostanie wykryta.

Nieleczona nadżerka bowiem może być przyczyną poważniejszych powikłań. Na powstanie nadżerki narażone są kobiety w wieku 25-35 lat aktywne seksualnie. Ponadto kobiety, które były w ciąży i poroniły powinny zbadać się dodatkowo pod tym kątem, aby wykryć nadżerkę. Nadżerka może powstać w skutek zaniedbania higieny miejsc intymnych. Jej podstawowymi objawami są upławy bardziej lub mniej obfite często o nieprzyjemnym zapachu. Nadżerki mogą być także skutkiem zapalenia pochwy lub innych infekcji wirusowych i grzybiczych. Wpływ na ich powstawanie ma także nieodpowiednio dobrana kuracja antykoncepcyjna. Powstanie nadżerki nie jest powodem do niepokoju.

Oczywiście nie należy jej także bagatelizować, tylko podjąć się jej leczenia i koniecznie stosować się do rad lekarza.

9899550114_40ce47aa69_z

Rodzaje nadżerek

Nadżerka właściwa, która może powstać w skutek urazu mechanicznego jak i częstej zmiany partnerów seksualnych przez kobietę.  Nadżerka rzekoma, powstaje w skutek zmiany gruczołowatej wewnątrz szyjki macicy. Jest ona niegroźna i najczęściej zmiana sama znika. Nadżerka wrodzona jest zmianą jaką kobieta ma już na stałe w szyjce macicy. Przyjmuje ona postać najczęściej czerwonych plamek. Istnieje wiele metod leczenia nadżerki.

Nadżerka może zostać wypalona lub zamrożona przez lekarza ginekologa. Jest to krótki i bezbolesny zabieg, może delikatnie boleć ale ból jest mało wyczuwalny. Po zakończeniu zabiegu konieczne jest stosowanie odpowiednich leków oraz czopków dopochwowych. To przyspieszy proces gojenia się ranki jaka została po wypaleniu nadżerki.