Choroby

Łysienie a covid

Według badań utrata włosów po zachorowaniu na COVID-19 dotyczy nawet 25% ozdrowieńców, a u 10% może dojść do łysienia przewlekłego. Im szybsza reakcja na łysienie tym większe prawdopodobieństwo, że uda się odzyskać włosy.

Dermatolog, wenerolog, lek. med. estetycznej

Główne przyczyny wypadania włosów

Głównymi bezpośrednimi przyczynami wypadania włosów po COVID-19 są stres, przyjmowane leki czy gorączka. Zwykle włosy zaczynają wypadać ok. dwóch miesięcy po wystąpieniu pierwszych objawów COVID-19, a stopień i czas, w którym wypadają może być bardzo zróżnicowany.

U niektórych osób problem wypadania włosów ustępuje samoistnie, a włosy odrastają w ciągu kilku miesięcy. U innych może być on na tyle nasilony, że przerzedzone włosy wywołują duży dyskomfort psychiczny i osoby te decydują się na noszenie w tym okresie peruki. Badania mówią, że u 10% ozdrowieńców może dojść nawet do łysienia przewlekłego, co oznacza, że włosy wypadają i nie odrastają normalnie przez ponad 6 miesięcy.

Co można zrobić gdy wypadają włosy?

Do jakiego lekarza zgłosić się z łysieniem i wypadaniem włosów po przebyciu COVID-19?

Odpowiedź jest jedna: do dermatologa.

Lekarz dermatolog wybierze taką terapię, która może znacznie przyspieszyć odrastanie włosów u ozdrowieńców i szybciej pozbyć się problemu łysienia. A metod leczenia jest wiele – wykorzystuje się zarówno leki stosowane bezpośrednio na skórę głowy, jak i leki doustne. Najważniejszy jest tutaj czas – im szybciej zaczniemy leczenie tym szybciej odrosną włosy i osiągniemy efekt terapeutyczny i nasze włosy.

Zobacz ofertę
Zobacz ofertę